maandag 31 augustus 2015

De eerste 8 weken van Bram

Waarom nog een pup nemen wanneer je 66 bent?
Ja, of dat verstandig is, dat is de vraag. Wanneer de hond 12 jaar is dan ben ik 78. Een vreemd idee. 66 Voelt nu niet oud, alleen wat stijf na het zitten, maar verder niets. Maar 78 lijkt me nu stokoud. Wanneer je dan valt door de hond en je breekt een heup, dan ziet het er niet best uit. Maar hij is er en ik ben vanplan om er dagelijks over te gaan schrijven. Ik ben het wel gewend, want het is mijn derde labrador, weet dus wat me te wachten staat.
Toen oude Jasper gestorven was stond het nog vast dat we er niet meer aan konden beginnen. Maar al snel bleek dat geen haalbare kaart. Op internet vond mijn man een leuke vrouw die zo leuk met haar labradors omging en met haar pupjes dat het wel heel erg moeilijk werd om daar niet toch eens te informeren. Wij werden gekeurd en tijdens  goed bevonden. Gelukkig , want nu is hij er , Brammetje. Een dot van een reutje. Heel geduldig en lief. Tegen half 8 in de avond zie je zijn temperament tijdens zijn zotte uurtje. Dan vermoord hij zijn speelgans, springt op de banken, springt op je rug en bijt ook nog.

Maar we beschermen ons met tuin handschoenen tegen de scherpe tandjes. Hij groeide voorspoedig. Ik gaf hem op bij de hondenschool na 1 week en met 9 weken waren we er welkom. Ook daar was hij makkelijk . Het resulteerde in een cum laude. Het examen met negens en tienen gehaald. De beste van de klas ook nog. Ben je nog super trots ook.


We hebben hem laten zwemmen in de Braakman, het bos bij ons in de buurt. Ook het zwembad heeft zijn interesse, maar daar ik hij pas 1 keer in geweest en dat vond hij niet echt geweldig.








Via de "scamper-ramp "kan hij gelijkmatig in het water en het belangrijkste....ook weer uit het water.
Hier is hij met een Engelse vriendin aan het proberen of het vandaag zal lukken. Maar nee, nog even wachten.





Nu zijn we al weer 17 weken oud. 4 maanden. a.s. Maandag gaan we naar de lagere school. Basiskennis voor de sociale huishond.
Hij mag nog niet erg lang buiten wandelen. Met 11 weken 11 minuten. Dus nu 17 tot 20 min.
Er wordt wel eens gezondigd zoals gisteren. 1 uur weg geweest met Lewis. Niet meer doen.

Dan is er Jolanda. Zij heeft MS en toch had ze 3 honden. 2 Duitse staande honden en een klein hondje. De oudste hond is op dezelfde dag gestorven al mijn Jasper. Zij vindt het enig wanneer Bram een avond komt of een middag. Ze heeft hem al 3 maal verzorgd. Echt geweldig. Zij weet hij je met een hond om moet gaan.

We beginnen dus aan deze Blog terwijl Bram 17 weken oud is. We gaan er mee door totdat hij oud is en ik ook. Dan weten we of het dom was om nog aan een pup te beginnen op je 66.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten