woensdag 27 januari 2016

Naar de show in EIndhoven

Daar gingen we. Om 7 uur war en we aan het rijden. Om half 10 moesten we er zijn, want om 10 uur was hij aan de beurt.
De reis verliep vlekkeloos , alleen de parkeerplaats zoeken was even lastig. Maar ook dat lukte. We stonden nog niet stil of we zagen Emile met Dante schuin achter ons staan.
Na de begroeting van de 2 broers en ons zelf togen we met heel veel andere honden naar de hal waar het allemaal zou plaats vinden. Ik had zo iets al eens beleefd met kleine Jasper.Het was mij niet helemaal vreemd, maar toch wist ik een hele hoop niet





Hier zijn de drie broers bij elkaar want al snel zagen we Toby met Kees ook in de hal.
Er was al 1 persoon driftig aan het rondjes rennen met zijn 7 maanden oude labrador en ik wilde dat ook eens proberen met Bram. Helaas voelde ik dat dat rennen in de rondte mij uit mijn evenwicht bracht. Adrie moest de klus klaren. Maar Bram kan niet rennen met Adrie, hij denkt dat dat een uitnodiging is tot dollen.
Alles ging goed, het lopen, het betasten, tandjes kijken, maar dan kwam het rennen. Als een veulen gallopeerde hij naast Adrie, de riem raakte drie maal over zijn kop. De Keurmeester zei" wanneer hij zo doet moet u hem corrigeren, ze leren heel snel" Wat jammer.....een mevrouw tikte mij op de schouder...." Wat jammer nou, zo' n mooie hond en nu wordt hij niet eerste. Zal ik eens vragen of ik het doen mag? " Ze vroeg het, maar het mocht niet meer. Of hij eerste kon worden , dat weet ik niet maar 2 de toch zeker. Jammer, Adrie vond het ook jammer natuurlijk.
Maar ik weet al veel meer. Het 'staan' is geen probleem, wanneer je maar niet stopt met iets te geven of doet alsof. 

Bram begon helemaal te kwispelen van al dat geknijp. 
Maar hij had een mooi rapport.


Toby werd eerste, dan dat vreemde hondje , dan Bram en dan Dante.
Mooie dag en voor herhaling vatbaar
Wil je precies weten hoe en wat op een keuring kijk dan hier
http://hondenfan.nl/sport/showen-met-je-hond-73



Geen opmerkingen:

Een reactie posten